Kaupallinen yhteistyö muutoksessa vuonna 2021

Vuonna 2021 työskentelimme Promotylla monien inspiroivien vaikuttajien sekä markkinoijen kanssa. Kaupallinen yhteistyö koki myös murroksen, kun lanseerasimme vuoden aikana uuden kampanjatyypin nimeltä Content-Only. Sen avulla veimme sisällöntuotannon uudelle tasolle, jonka kasvun oletetaan kiihtyvän vuonna 2022. Reels- sekä TikTok- kampanjat sekä videosisältö ylipäätänsä olivat nouseva trendi ja nostivat kaupallista sisältöä myös uudelle tasolle.

Haluammekin nostaa esiin nyt vuonna 2021 Suomen markkinalla toteutettuja kampanjoita!

•  Tuotepalkittu kampanja
•  Rahakorvattu kampanja
•  Content Only kampanja
•  Vuoden eniten kampanjoinut brändi
•  Kekseliäin kampanjaidea
•  Reels Kampanja  

Vuoden 2021 tuloksekkain kaupallinen yhteistyö…

🤍 Tuotepalkittu kampanja: Lumene

Kampanjointi Lumenen kanssa oli koko vuoden ajan tuloksellista.  Jokaiseen kampanjaan asetimme tavoitteen saada lähemmäs 90 mikrovaikuttajaa mukaan! Me Promotylla pidimme erityisesti Lumenen [Lähde] Nordic Hydra yövoiteen lanseerauskampanjasta, jossa sisällöt sekä kampanjan tavoittavuus oli loistava!

Lumene [Lähde] Nordic Hydra -yövoiteen lanseeraus ja kosteuttava iltarituaali

Palkkio: 120€ arvoinen tuotepaketti
Vaikuttajia: 85
Reach: 270 926
Likes: 19 877
Tallenukset: 3 222
CPE: 0,09€

🤍Rahapalkittu kampanja: Juustoportti

Juustoportti toteutti vuoden 2021 aikana 6 kampanjaa ja niistä tuloksekkaimmaksi nostimme vegaanisen Friendly Viking’s tuoteperheen kampanjan.

Juustoportti- Kesäisiä eväshetkiä Friendly Viking’s latte ja kaakao kaurajuoman kanssa

Palkkio: Raha korvaus sis. tuotteen hinnan
Vaikuttajat: 9
Tavoittavuus: 66 625
Tykkäykset: 3 221
Tallennukset: 326
CPE: 0,63€

🤍Content Only kampanja: HAU HAU CHAMPION

Hau Hau Champion teki vuoden aikana kaksi kampanjaa Promotylla, joista toinen oli pidempikestoinen Content Only -kampanja. Siinä vaikuttajat loivat sisältöä brändin käyttöön postaamatta niitä someen. Content Only oli yksi Promotyn uusista lanseerauksista vuoden 2021 aikana. Tämä trendi näyttää kasvavan tulevana vuonna 2022, joten uskomme monien brändien seuraavan Hau Hau Championin esimerkkiä!

Hau hau yhteistyö

Koirakuvia Hau Hau Championille

Tavoite: Saada eri rotuisista ja ikäisistä koirista kuvia brändin omaan käyttöön.

Palkkio: Rahallinen palkkio
Julkaisuja: 28

🤍 Eniten kampanjoinut brändi: Vallila

Vallila toteutti vuoden aikana eniten yksittäisiä kampanjoita Promotyn alustalla: jopa 13 kampanjaa! Vallila ulkoisti kampanjan hallinnan Promotylle ja sen avulla sai kampanjoitua koko Skandinaviassa sekä Baltiassa. Vallila tarttui vielä ennen joulua viime hetken kampanjointiin, koska tutkitusti jopa 30% joululahjaostoksista tehdään viimeisen jouluviikon aikana. Alla tuloksia yhdestä valitsemastamme Vallilan kampanjasta.

Vallila kampanja

Vallila- Vastuullinen ja Yllätyksellinen Vallila

Palkkio: Raha- sekä tuotekorvaus
Vaikuttajia: 11
Tavoittavuus: 94 462
Tykkäykset: 4 440
Tallenukset: 707
CPE: 0,46€

🤍 Kekseliäin kampanjaidea: Dermosil

Dermosil toteutti vuoden aikana 7 erilaista kampanjaa Promotyn alustalla, jossa jokaisessa kampanjassa oli selkeä teema sekä kohdennus. Kekseliäin idea mielestämme oli joulukampanja, jossa vaikuttajat toteuttivat monipuolisia reels -video sekä kuvasisältöjä Dermosilin joulukalenteriin liittyen.

Dermosil oli myös joulukampanjoinnin kanssa hyvissä ajoin liikkeellä, jolloin kampanjointi oli sujuvaa ja tulokset sen mukaiset!

Palkkio: Raha- sekä tuotekorvaus
Vaikuttajia: 11
Tavoittavuus: 60 366
Tykkäykset: 2 915
Tallenukset: 13
CPE: 0,40€
Anni griinari

🤍Reels Kampanja: House of Brandon

Uutena syksyn tulokkaana Promotylla alkoi kampanjoimaan muotiin erikoistunut verkkokauppa House of Brandon, joka aloitti säännöllisen kuukausikampanjoinnin lokakuussa. Jokainen kaupallinen yhteistyö toi paljon luovia ratkaisuja sekä tavoitti paljon yleisöä, kun sisällöt tehtiin Reels -videoiden muodossa!

Tulevan vuoden 2022 trendinä näyttää olevan myös videosisältö, joiden sitoutumisaste on suurempi kuin kuvasisältöjen, joten uskomme myös brändien panostavan videoiden tuotantoon entistä enemmän ensi vuonna.

Palkkio: Raha- sekä tuotekorvaus
Vaikuttajia: 9
Tavoittavuus: 54 229
Tykkäykset: 3 561
Tallenukset: 35
CPE: 0,44€
hOUSE OF BRANDON
HOB
 

Kaupallinen yhteistyö vuonna 2022…

Emme malta odottaa mitä vuosi 2022 tuo mukanaan vaikuttajamarkkinoinnin saralla! Jos haluat jo suunnitella ensi vuoden kampanjointia, laita rohkeasti meille viestiä, niin suunnitellaan ne yhdessä! Ihanaa ja tuloksellista kampanjavuotta 2022! 🤍

 Lue lisää aiheesta