Instagram reels tavoittaa enemmän somessa

Instagram reels on trendaava ilmiö ja Instagramiin ilmestyy yhä enemmän ja enemmän videosisältöä. Yritykset ovat alkaneet aktivoitumaan myös Tik Tok:issa. Syy siihen, että brändit haluavat hyödyntää Instagram reels -sisältöjä kaupallisissa yhteistöissä on selkeä. Instagram reels on lyhyt ja tarttuva videomuoto, joka usein herättää tunteita ja on siksi paljon tehokkaampi bränditietoisuuden luomisessa! Lisäksi Instagram reels -videot tavoittavat yleensä jopa 22% enemmän kuin feed- ja tarinajulkaisut.

House of Brandon hyödyntää Instagram reels -videoita

Promotyn alustalla kuukausittain kampanjoiva House of Brandon on tehnyt vaikuttajakampanjointia, joissa he keskittyvät nimenomaan Instagram reels -videosisältöihin. Olemmekin päässeet ihastelemaan vaikuttajien trendaavaa sisältöä sosiaalisessa mediassa jo useaan otteeseen. Tässä esimerkki saman vaikuttajan statistiikoista: vasemmalla on statistiikat Instagram reels -yhteistyöstä yhdessä House of Brandonin kanssa ja oikealla toisen brändin kampanja, jossa toteutus tehtiin still -kuvalla feediin.

Instagram reels
Instagram reels
Kuten tiedämme, myös feed-julkaisuissa on hyvä tavoittavuus ja osalla sisällöntuottajista ei ole juurikaan eroa näkyvyydessä- oli se sitten feed kuva tai reels julkaisu. Reels julkaisun mahdollisuus on siinä, että muun muassa mikrovaikuttajat voivat saada laajempaa näkyvyyttä, mikä auttaa heitä kasvamaan vaikuttajina ja luomaan isompia mahdollisuuksia, koska heillä on jo ennestään sitoutunut oma yleisö!

Tässä Case Studyssa on kyseessä House of Brandonin jouluinen reels kampanja. Promotyn avulla on mahdollista saada samat statistiikat kampanjoista kuin tavallisissa feed tai story kampanjoissa.

HOB

House of Brandon
Case study

Palkkio: Raha- sekä tuotekorvaus
Vaikuttajia: 9
Tavoittavuus: 54 229
Tykkäykset: 3 561
Tallenukset: 35
CPE: 0,44€

Tässä ovat TOP7 vinkit, joiden avulla Instagram reels tavoittaa mahdollisimman monet:

Vinkki # 1 Sitouta yleisösi käyttämällä koukuttavaa alkua ja siirtymiä.

Mielenkiintoinen ja koukuttava alku tempaisee katsojan mukaansa. Aloita reels kysymyksellä tai luo katsojalle jännitystä, joka sitouttaa hänet katsomaan videon loppuun saakka. Siirtymät puolestaan pitävät katsojan mielenkiintoa yllä läpi videon. Reels sitouttaa ihmisen katsomaan sen loppuun, jos se sisältää tarinan ja katsoja saa ensimmäisen 1-3 sekunnin aikana itselleen jo jotakin lisäarvoa.

@Leoniehanne
Instagram reels hooks

Vinkki # 2  Seuraa Instagram reels -trendejä tai hyödynnä trendaavaa musiikkia

Hyvä musiikki tai ääni on yksi tärkeimmistä asioista, jotka tekevät Instagram reels -videosta houkuttelevan. Instagramissa on melko laaja valikoima kappaleita, joista voit valita itsellesi sopivan taustamusiikin. Lisäksi, jos valitset nousussa olevan kappaleen Instagram reels -videosi näkyy useammalle käyttäjälle. Jotta videosi tavoittaa mahdollisimman monet tulee sinun seurata sekä ennakoida trendejä. TikTok trendejä seuraamalla voit ennakoida myös reels .trendejä.

On kuitenkin hyvä muistaa, että vaikka jokin sisältö trendaa TikTokissa ei se välttämättä tule trendaamaan samalla tavalla Instagramin reels osiossa. Helpoin tapa löytää trendaavia ääniä on Instagramin reels -välilehti. Mikäli sama ääni toistuu useamman kerran välilehteä selatessasi voit olla varma, että ääni on tällöin trendaava.

Huomioi kuitenkin, että kaupallisissa yhteistöissä saa käyttää vain royalty free eli tekijänoikeusvapaata musiikkia, joten tähän ei aina voi käyttää trendaavinta musiikkia.

Vinkki # 3 Muokkaa Instagram reels videot suoraan Instagramissa

Tai jätä ainakin vesileimat pois, jos käytät muita sovelluksia! Instagram on vahvistanut, että se nostaa esiin eniten niitä videoita, joita ei ole luotu muissa sovelluksissa- ainakaan näkyvästi. Tämä tarkoittaa, että sisällön luominen suoraan Instagramissa voi tarjota sinulle paremman näkyvyyden! Jos luot sisältöä ensin TikTokissa, muista poistaa TikTok -vesileima. Muuten sisältösi ei pääse nousemaan yhtä hyvin Instagramissa. Käytä siis sovelluksia ja videonmuokkaus työkaluja ilman vesileimoja tai luo sisältöä suoraan Instagramissa.

Vinkki # 4 Lisää videoihin tekstejä

Videot, joissa ei ole tekstejä, hypätään todennäköisemmin yli, mikä voi vähentää sisältösi tavoittavuutta. Saat tekstisi näkyväksi tarkkailemalla vaaleansinisiä ääriviivoja, jotka näkyvät näytöllä tekstiä lisättäessä – varmista, että et ylitä niitä. Jos aiot jakaa Instagram reels videon profiiliisi, varmista, ettei teksti ole liian korkealla tai liian matalalla – muuten se ei näy profiilissasi videon esikatselussa! Hyviä sovelluksia esimerkiksi tekstien lisäämiseen on InShot app.  

Instagram reels X Promoty
Emma Leppänoro

Vinkki # 5 Lisää huomiota herättäviä kuvatekstejä ja hashtageja

Hyvä ja ytimekäs kuvateksti antaa kontekstin, joka voi saada ihmiset katsomaan reelsiä pidempään tai tehdä siitä vielä paremman! Aiheeseen sopivien hashtagien lisääminen on loistava tapa antaa Instagramin algoritmin ymmärtää sisältöäsi ja näyttää se yleisöllesi.

Vinkki # 6 Jaa Instagram reels -videot stooreissa sekä profiilissasi!

Jaa reels -videosi heti myös profiilisi tavallisella gridillä, jotta se tavoittaisi mahdollisimman monta seuraajaasi – voit piilottaa sen myöhemmin feed osiostasi, jolloin se säilyy pelkästään reels -feedillä. Kannattaa jakaa julkaisu myös tarinoihisi, koska siten kutsut seuraajasi katsomaan reels -videoitasi, tykkäämään ja kommentoimaan niitä!

Instagram reels
Story julkaisu House of Brandon

Vinkki # 7 Tuota lisäarvoa jakamalla opettavaista tai informatiivista sisältöä

Instagram reels ei todellakaan ole vain suosituimpien tanssitrendien paikka – monet sisällöntuottajat ovat tulleet tunnetuiksi erittäin informatiivisen sisällön jakamisesta lyhyessä videomuodossa. Informatiivisen sisällön luominen tuo paljon lisäarvoa seuraajillesi ja auttaa sinua rakentamaan omaa henkilöbrändiä tietyn alan asiantuntijana. Menestyneen Instagram reels -videon salaisuus on itsesi näköinen sisältö, joka erottuu miljoonien sisällöntuottajien joukosta. Yritä luoda opettavaista, inspiroivaa tai viihdyttävää sisältöä, joka puhuttelee ihmisiä. Sinun ei aina tarvitse keksiä uutta: voit peilata valmiita trendejä ja lisätä niihin oman persoonasi ja oman näkökulmasi, joka puhuttelee juuri sinun yleisöäsi! 💫

Ota kaikki irti vaikuttajamarkkinoinnista

Monet brändit ovat ottaneet videosisällön käyttöön pienin askelin, jolloin vaikuttajille annetaan vapaus valita tekevätkö he kampanjaan perinteistä kuvasisältöä vai videosisältöä reels -videon muodossa. Yhtenä vaihtoehtona on tietysti myös toteuttaa vaikuttajakampanjat videomuodossa ja samalla tehdä content only -kampanjoita saadakseen kuvamateriaalia suoraan brändin omaan käyttöön.

Myös me Promotylla olemme siirtyneet Tik Tokiin, vieraile profiilissamme tästä. Pian on myös odotettavissa suoraa integraatiota Tik Tok:iin ja YouTube:en Promotyn alustalle, mikä helpottaa entisestään videokampanjoiden toteuttamista. Tällä hetkellä kuitenkin videokampanjoiden toteuttaminen on täysin mahdollista Promotyn alustalla, kuten House of Brandon on tehnyt. Mikäli haluat kokeilla videosisältö kampanjoita tai keskustella lisää eri kampanja vaihtoehdoista, ota rohkeasti yhteyttä meihin – autamme sinua mielellämme!

 Lue lisää aiheesta