Instagram Story -yhteistyön plussat ja miinukset

Vaikuttajamarkkinoinnin yleinen käytäntö on, että vaikuttaja postaa yhteistyökuvan / videon Instagram- feediinsä. Viime aikoina on näyttänyt kuitenkin siltä, ​​että Instagram Story toimii joskus vielä paremmin!

Koska tarinoiden sisältö on henkilökohtaista ja suoraa, siellä postattu yhteistyö tuntuu usein autenttisemmalta. Puhumattakaan siitä, että vaikuttajat julkaisevat yleensä enemmän kuin vain yhden saman aiheen tarinan, jolloin mainostettu sisältö sulautuu hyvin jokapäiväisiin tarinoihin ja sillä on luonnollisempi vaikutus. Lisäksi Instagram story -pohjainen yhteistyö on yleensä halvempaa, interaktiivisempaa, ja toisin kuin tavallisissa postauksissa, sinne on myös mahdollista lisätä linkki tuotemerkin verkkosivustolle.

Koska Promotyssa on nyt mahdollista toteuttaa Instagram story -pohjaisia ​​kampanjoita, katsotaanpa tarinankampanjoiden plussat ja miinukset! 👇🏼

Instagram story yhteistyön plussat

+ Alhaisempi hinta

Tarina otetaan yleensä sillä hetkellä, mikä tarkoittaa, että se ei ole niin suunniteltu kuin feedpostaus. Se myös vaatii vähemmän aikaa ja ei pysy profiilissa yli 24 tuntia, minkä vuoksi vaikuttajat veloittavat yleensä matalamman hinnan.

Koska tarinakampanjat ovat uusi ominaisuus Promotyssä eikä meillä vielä ole kovin laajaa paikallista tilastoa niistä, tässä on joitain esimerkkejä ulkomailta: Laterin mukaan vaikuttaja, jolla on 230 000 seuraajaa, pyytää feedpostauksesta 2200 dollaria, mutta vain 700 dollaria tarinapohjaisesta yhteistyöstä. Toinen suosittu matkabloggaaja pyytää 1000 dollaria postauksesta ja 200 dollaria tarinasta. Se tarkoittaa 3-5 kertaista hintaeroa!

+ Tuntuu luonnollisemmalta

Instagram story -osion eli tarinoiden avulla vaikuttajat voivat pitää yleisönsä ajan tasalla heidän sijainnistaan ​​ja toiminnastaan. Toisin kuin muokatut ja poseeratut kuvat, jotka postataan feediin, tarinat heijastavat enemmän jokapäiväistä elämää.

Tarinoiden sisältö on enimmäkseen spontaania, jolloin sisällöntuottaja postaa kaiken mitä haluaa kertoa yleisölleen – se voi olla emotionaalinen kertomus tietystä aiheesta, saapuva PR-paketti tai hetki, jonka hän haluaa jakaa. Sisältö on monipuolista ja heijastaa enimmäkseen jokapäiväisiä aiheita, mikä tekee siitä luonnollisen ja luotettavan.

Tarinapohjaisen yhteistyön puolesta puhuu myös se, että tarinoita postataan useammin (useita kertoja päivässä). Tarkoituksena on, että kun vaikuttaja julkaisee paljon sisältöä jokapäiväisestä elämästään ja postaa niiden välisiin tarinoihin yhteistyötarinoita, se ei luo tunnetta, että hänen tilinsä on vain mainosalusta.

+ Vaikuttajat voivat lisätä linkkejä

Kaikista laajennuksista huolimatta Instagram ei ole vielä mahdollistanut napsautettavien linkkien lisäämistä kuvateksteihin – joten pienemmät vaikuttajat lisäävät usein linkin brändin verkkosivustolle profiiliinsa ja ohjaavat seuraajansa sinne. Tämä vaatii kuitenkin melko monta lisäliikettä seuraajilta, joten seuraajat, joilla on pienempi kiinnostus, eivät välttämättä tee sitä.

Sisällöntuottajilla, joilla on yli 10 000 seuraajaa, on mahdollisuus käyttää “Pyyhkäise ylös” -toimintoa, joka mahdollistaa linkin lisäämisen suoraan tarinaan. Kuten nimestä käy ilmi, pyyhkäisemällä sormeaan, kiinnostunut henkilö saapuu nopeasti ohjatulle sivulle.

Kampanjan tarkoituksesta riippuen voit pyytää vaikuttajaa linkittämään verkkosivustosi, verkkokauppasi, tapahtuman tai arvonnan. Tulosten mittaamiseksi suosittelemme antamaan jokaiselle vaikuttajalle henkilökohtaisen verkko-osoitteen, jotta voit myöhemmin selvittää, mikä kumppani toi parhaat tulokset.

.

+ Lisää kiinnostavaa sisältöä

Instagram-tarina mahdollistaa seuraajiesi mielenkiinnon ylläpidon erilaisilla tarroilla, jotka tekevät sisällöstä hauskempaa ja kiinnostavampaa! Vaikuttajat voivat käyttää esimerkiksi kyselytarraa, jossa seuraajat voivat valita kahdesta vastausvaihtoehdosta, Kysymykset -tarraa, jossa he voivat vastata kysymykseen omin sanoin, tai Emoji-liukusäädintä, jossa seuraajat voivat ilmaista tunteitaan tietyn mittarin avulla.

Kiinnostavien tarrojen käyttäminen yhteistyötarinoissa auttaa heitä näyttämään vilpittömämmiltä ja luonnollisemmilta, tuntemaan vähemmän mainontaa ja osoittamaan, että vaikuttaja välittää myös seuraajiensa ajatuksista. Tarroja on myös mahdollista käyttää ennen ja jälkeen yhteistyötarinoita, esimerkiksi käyttämällä niitä teaser-tarinoissa tai pyytääkseen seuraajilta palautetta.

.

+ Lisää sisältöä yhteistyötä kohden

Kun sisällöntuottaja esittelee tuotteen tai palvelun tarinassaan, hän tekee sen yleensä useiden tarinoiden kautta: ensimmäiset tarinat selittävät mikä se on, sitten he näyttävät ja esittelevät tuotteen, sen kulutusprosessin ja lopulta jakavat palautteensa ja lopulliset ajatuksensa.

Tarinapohjaisissa yhteistöissä monet brändit suosivat erilaisia ​​tarinoita, joiden painopisteet ovat tietyssä ajassa, esimerkiksi viikossa: ensimmäisenä päivänä sisällöntuottaja näyttää kuinka hän avaa paketin, muutamassa päivässä hän näyttää kuinka hän käyttää tuotetta, ja viimeisinä päivinä hän jakaa ajatuksensa siitä ja mainitsee mistä hänen seuraajansa voisivat saada sen. Pohjimmiltaan tämä on vain yksi yhteistyö, mutta koska se leviää pidemmälle ajalle, sillä on vilpittömämpi vaikutus ja se tarttuu paremmin seuraajien päähän.

Tällä tavalla vaikuttaja jakaa paljon enemmän tietoa tuotteesta ja hänellä on mahdollisuus jakaa tunteitaan suoremmin, mikä lisää todennäköisyyttä, että hän myös herättää seuraajiensa kiinnostusta.

Miinukset tarinapohjaisessa yhteistyössä

– Tarina on näkyvissä vain 24 tuntia

Kun feedpostaukset pysyvät vaikuttajan profiilissa kampanjan ajan tai pidempään, tarinoiden on asetettu pysyvän aktiivisina vain 24 tuntia.

Se ei sinänsä ole vahva vastalause: useimmat Instagram-käyttäjät käyvät sovelluksessa joka tapauksessa ainakin kerran päivässä, eikä tarinan katsojien määrä voi olla paljon pienempi kuin postauksen katsojamäärä. Lisäksi on mahdollista pyytää vaikuttajaa tallentamaan tarinat (sovittuun ajanjaksoon) profiilin Kohokohdat-kohtaan

– Huonompilaatuiset kuvat

Kuten aiemmin mainitsimme, tarinat ovat usein välittömämpiä ja niiden luominen vie usein vähemmän aikaa. Vaikuttajan näkökulmasta tämä on ymmärrettävää: puhelimella luodulla sisällöllä on tarinoissa suorempi ja luonnollisempi vaikutus kuin ns. ammattimaisilla valokuvilla. Kuitenkin, jos brändin tavoitteena yhteistyössä vaikuttajien kanssa on saada korkealaatuista valokuvamateriaalia käytettäväksi sosiaalisen median kanavilleen, kannattaa mainita se kampanjaesityksessä ja suosia mieluummin feedpohjaista yhteistyötä.

Yhteenveto

Promoty-sovelluksessa voit lisätä tarinapostauksia kampanjaasi, jos siirryt Content-kohtaan ja valitset Content type-kentästä “Instagram-story”. Kuten viesteissä, voit valita kertaluonteisen tai pitkäaikaisen yhteistyön (esimerkiksi neljä tarinaa kuukaudessa) väliltä, joissa hinnoittelu on myös sama:

Jos päätät maksaa vain tuotteilla, pyydämme provision 10 € + ALV, joka lisätään jokaiseen sosiaaliseen mediaan ladattavaan postaukseen.

Kampanjassa, joka sisältää rahallisen palkkion, Promoty-palkkio (20%) sisältyy vaikuttajan hintaan, eli lisämaksuja ei veloiteta.

One off content

Emme tietenkään suosittele keskittymistä vain tarinapohjaiseen yhteistyöhön – koska molemmilla on hyvät ja huonot puolensa. Paras strategia tulosten maksimoimiseksi on yhdistää molemmat kampanjan tavoitteidesi mukaan.

Esimerkiksi pienemmän budjetin brändeille olemme suositelleet tarinakampanjoiden tekemistä isompien vaikuttajien kanssa ja feedkampanjoita pienempien vaikuttajien kanssa!

PS! Ei pidä unohtaa, että vain tarinoihin perustuva yhteistyö on myös mainos mikä tulee merkitä postauksiin.

Jos haluat saada neuvoja parhaan strategian laatimisesta tai tarvitset apua tarinapohjaisen kampanjan perustamiseen Promotyyn, ota rohkeasti meihin yhteyttä [email protected]!

More on the topic