Eli, miten Promoty toimii?

Sosiaalisella medialla on yhä tärkeämpi rooli ostokäyttäytymisessä: 70-80% ihmisistä etsii lisätietoja sosiaalisesta mediasta ennen ostopäätöstä ja 92% luottaa suosituksiin enemmän kuin perinteinen mainonta. Siksi loimme Promotyn.

Lyhyesti sanottuna alusta toimii näin:

• Brändi luo kampanjan
• Vaikuttajat hakevat kampanjaan mukaan
• Brändi valitsee suosikki vaikuttajansa
• Vaikuttajat lataavat sisällön Promotyyn
• Brändi tarkistaa sisällön
• Kun sisältö on hyväksytty, vaikuttajat voivat postata sen sosiaaliseen mediaan
• Brändi näkee kaikki kampanjatilastot Promotylta

Vielä hieman hämmentävää, eikö? Katsotaanpa tarkemmin, miten Promoty toimii!

1. Brändin luominen
2. Kampanjan luominen
3. Vaikuttajien valinta
4. Sisällön tarkastelu

1. Brändin luominen

VAIHE 1

Ensimmäinen vaihe on tilin luominen ja tuotemerkin tietojen täyttäminen: nimi, verkkosivusto, profiilikuva ja lyhyt kuvaus.

Voit tehdä sen täällä.

2. Kampanjan luominen

VAIHE 2

Luo ensimmäinen kampanja napsauttamalla sinistä “Create first campaign” -painiketta.

VAIHE 3

General” -näkymässä voit:

• Nimetä kampanjasi – tämä on yksi ensimmäisistä asioista, jotka sisällöntuottaja huomaa, joten tee siitä tarttuva.

• Kuvailla kampanjaasi – yleiskatsaus brändistä, kampanjasi tavoitteesta ja siitä, miksi vaikuttajien tulisi työskennellä kanssasi;

• Asettaa hashtagit kampanjallesi – nämä ovat hashtagit, jotka vaikuttajan on mainittava viestissään. Mitä vähemmän, sitä parempi! Hashtag #ad lisätään automaattisesti, koska mainonnan merkitseminen sosiaalisessa mediassa on pakollista.

 

👉🏼 Lue lisää, kuinka hyvä kampanjan kuvaus kirjoitetaan:

Miten kirjoitetaan hyvä kampanjan kuvaus?

5 onnistunutta tuotekampanjaa Promotyn alustalla

VAIHE 4

Guidelines” -kohdassa voit:

• Lisätä kampanjavaatimukset: kuvaile millaisia ​​sisällöntuottajia etsit;

• Aseta DO’s ja DON’TS, jotka selittävät hakijoille mitä odotat heiltä.

PS! Suosittelemme käyttämään symboleja kuten tai jokaisen DO: n ja DONT: n alla olevan pisteen edessä – tällä tavoin on helpompi seurata tärkeitä kohtia!

VAIHE 5

Kohdassa “Duration” voit asettaa kampanjan päivämäärät.

PS! Jos haluat yhteistyön olevan pitkäaikainen, suosittelemme päättymispäivän asettamista valinnaiseksi (optional) – tällä tavalla vaikuttajat voivat ladata sisältöään säännöllisesti ja kampanja on käynnissä, kunnes lopetat sen manuaalisesti.

Voit tehdä niin, jos et valitse päivämäärää tai jos valitsit sen jo, napsauta ruutua ja poista päivämäärä manuaalisesti, niin näet, kun “optional” tulee näkyviin.

Jos asetat hakuajan päättymispäiväksi (Applications Close Date) tietyn päivän, mutta jätät kampanjan päättymispäivän (End date) valinnaiseksi, uudet vaikuttajat eivät voi hakea valitun päivämäärän jälkeen, mutta kampanja näkyy niille, jotka olivat jo hakeneet / hyväksytty mukaan.

VAIHE 6

Content” kohdassa sinun tulee:

• Valita, odotatko vaikuttajilta kertaluonteista (one-off) vai kuukausittaista sisältöä (monthly content). Molemmat löytyy selitettynä alla;

• Määritä, kuinka monta päivää aiemmin vaikuttajan tulisi ladata sisältönsä ennakkohyväksyntää varten. Muista, että sisältö saattaa tarvita joitain korjauksia ennen lopullista hyväksyntääsi, joten varmista, että vaikuttajilla on tarpeeksi aikaa tehdä niin. Suosittelemme sen asettamista vähintään 3-5 päivää ennen kampanjan virallista päättymistä;

• Määritä, kuinka monta päivää sisällön tulisi olla verkossa.

Täällä voit myös kuvata odotuksiasi sisällölle tarkemmin.

One-off vs monthly content

Kertaluonteinen sisältö tarkoittaa, että voit asettaa tarvittavat sisällöt tietyille päiville, ja kun kaikki postaukset on tehty, yhteistyö on tehty.

Voit muuttaa sisältötyyppiä (Content Type) eli tarvitsetko postauksen vaiko tarinan ja sisällön lukumäärän (How many) napsauttamalla alla olevia ruutuja.

Kuukausittainen sisältö on erinomainen pitkäaikaiseen yhteistyöhön vaikuttajien kanssa. Täällä voit myös asettaa tietylle päivälle odotettavan sisällön määrän.

PS! Jos asetat kampanjan päättymiskohdan alta “Optional” ja valitset “Monthly Content” eli kuukausittaisen sisällön, vaikuttajien on luotava sisältöä kuukausittain täällä asettamaasi päivämäärään mennessä.

VAIHE 7

Payments” -välilehden avulla voit valita, palkitaanko vaikuttajat rahalla, tuotteilla vaiko molemmilla.

• Jos päätät palkita tuotteilla, voit lisätä tuotteen nimen, linkin tuotteeseen, kuvauksen ja arvon. Jos lisäät useita tuotteita, hakijat voivat valita yhden niistä. Huomaa, että vaikuttaja ei näe tuotteen arvoa – joten jos haluat heidän tietävän sen, voit lisätä sen tuotteen nimeen (esimerkiksi: “100 e lahjakortti”).

PS! Kun vaikuttajat palkitaan vain tuotteilla, jokaisesta lähetetystä sisällöstä lisätään provisio 10,00 e + alv.

• Jos valitset palkitsemisen rahalla eli “Rewarding with money”, et voi määrittää hintaa, koska kaikki vaikuttajat veloittavat eri tavoin – siksi he asettavat hinnan sisällölleen.

PS! Kussakin sovelluksessa näkyvä hinta koostuu vaikuttajan hintapyynnöstä ja 20%: n palkkiosta Promotylta, mikä tarkoittaa, että lisämaksuja ei veloiteta.

VAIHE 8

Kohdassa “Targeting” -voit määrittää, minkälaisia ​​vaikuttajia haluat löytää: kuinka monta seuraajaa heillä pitäisi olla, missä heidän yleisönsä tulisi sijaita, vaikuttajan sukupuoli, ikä jne.

Vain vaikuttajat, jotka täyttävät kaikki määritetyt ehdot, näkevät kampanjasi. Suosittelemme, että kriteerejä ei aseteta liian kapeiksi – tällä tavalla saatat vahingossa sulkea pois vaikuttajat, jotka ovat suurimpia faneja!

VAIHE 9

Viimeinen vaihe on yleiskatsaus josta voit tarkistaa, että kaikki asettamasi näkyy oikein. Muista tarkistaa myös puhelinnäkymä!

Jos kaikki on kunnossa, napsauta “Start Campaign“.

VAIHE 10

Kun olet lähettänyt kampanjasi, tiimimme tarkistaa sen ja sitten se julkaistaan!

Näet kaikki kampanjasi ja niiden tilat “Campaigns”-välilehdestä:

• Jos kampanjaa ei ole vielä aloitettu tai sitä ei ole vielä hyväksytty, se näkyy kohdasta “Drafts

• Kun se on hyväksytty, saat sähköposti-ilmoituksen ja kampanja näkyy kohdassa “Running Campaigns” (PS! Se ei ole näkyvissä vaikuttajille ennen päivämäärää, jonka asetit alkamispäiväksi kohdassa “Duration”).

3. Starting with your collaborations

3.1. Valitse vaikuttajat, joiden kanssa haluaisit työskennellä

Näet kampanjasi hakijat, kun siirryt kohtaan “Campaigns” > “Running Campaigns” > klikkaa kampanjaasi > “Applications”.

PS! Jos haluat neuvotella vaikuttajan pyytämästä hinnasta, muista tehdä se ennen kuin hyväksyt vaikuttajan kampanjaan! Voit käyttää chat -toimintoa siihen.

Täällä näet kaikki vaikuttajat, jotka ovat hakeneet kampanjaasi: näet heidän luovan ideansa, Instagram-tilastot ja hinnan, jonka he pyytävät postauksesta. Jos napsautat heidän profiilikuvaa, näet kunkin vaikuttajan Instagram-syötteen ja yksityiskohtaisemman kuvan heidän yleisötiedoista. Kun olet päättänyt, haluatko työskennellä heidän kanssaan vai et, voit hyväksyä tai hylätä hakijan.

Lue lisää: kuinka löytää brändillesi sopivat vaikuttajat?

Jos kyseessä on tuotekampanja, seuraava vaihe on tuotteiden lähettäminen. Yleensä on hyvä toimittaa se niin nopeasti kuin mahdollista vaikuttajan hyväksynnän jälkeen! “Shipping” kohdasta löydät vaikuttajien toimitusosoitteet, yhteystiedot ja heidän valitsemansa tuotteet.

3.2. Lähetetyn sisällön hyväksyminen

“Review”-välilehdestä näet lähetetyn sisällön, joka on jaettu kahteen osaan:

•” Content to be reviewed “- sisältö, joka sinun on hyväksyttävä tai hylättävä pyytämällä muutoksia

Klikkaamalla “Request changes” vaikuttaja näkee hylkäämisen syyn, tekee muutokset vastaavasti ja lähettää sisällön uudelleen.

• “Approved content” sisältö, jonka olet hyväksynyt ja joka on valmis postattavaksi sosiaaliseen mediaan.

Näet koko kuvan napsauttamalla kuvaa.

PS! Kun napsautat “Approve”, sinua ei veloiteta ennen kuin vaikuttaja julkaisee sisällön verkossa. Kun he ovat julkaisseet sen sosiaalisessa mediassa, maksu lisätään brändin kuukausilaskulle, jonka saat kuukauden lopussa.

Brändillä ei ole velvollisuutta ostaa mitään lähetettyä sisältöä – jos luotu sisältö ei vastaa kampanjan kuvausta tai tuotemerkin laatua koskevia odotuksia, brändi voi hylätä julkaisun tai pyytää siihen muutoksia.

Vaikuttajan sisällön suojaamiseksi kaikissa postauksissa on Promoty-vesileima. Kun brändi ostaa postauksen, he voivat ladata valokuvan täysikokoisena ilman vesileimaa. Ostetut sosiaalisen median sisällön oikeudet kuuluvat brändille, mikä tarkoittaa, että brändi voi käyttää sitä kaikilla sosiaalisen median kanavillaan.

Verkkoon ladattu sisältö näkyy kohdassa “Content”. Sieltä näet myös kunkin postauksen tilastot: tykkäykset, kommentit, tavoittavuuden, näyttökerrat, tallennukset ja sitoutumisasteen.

3.3. Kampanjan tilastojen seuraaminen

Promotyn alustalta voit helposti nähdä, miten kampanjasi suoriutuu: näyttökertojen määrän, tavoittavuuden, tykkäykset, kommentit, tallennukset ja sitoutumisasteen jokaisesta postauksesta sekä koko kampanjasta.

Kuulostaa lupaavalta, eikö? Luo ensimmäinen kampanja ilmaiseksi!

Promoty antaa mahdollisuuden löytää oikeat vaikuttajat brändillesi yli 50 000 vaikuttajan joukosta Suomesta, Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, Virosta, Latviasta, Liettuasta, ja Alankomaista.

Lisäksi kampanjan luominen on ilmaista ja 100 % riskitöntä – sinun on maksettava vain, jos pidät luodusta sisällöstä tarpeeksi ja se julkaistaan ​​verkossa, joten jos et löydä kampanjaasi sopivia vaikuttajia, se ei maksa sinulle mitään! Aloita tästä 👇🏼

More on the topic