Case study Lumene: tuotelanseeraus ja mikrovaikuttajat

Aikaisemmin keväällä 2021 Lumene lanseerasi uuden tuotesarjan markkinoille ja halusi toteuttaa lanseerauksen yhteyteen yhteistyön mikrovaikuttajien kanssa. Tavoitteena oli saada mahdollisimman suuri näkyvyys uutuustuotteille eri puolilla Suomea. Mikrovaikuttaja-kampanja tehtiin osana Lumenen kokonaisvaltaista markkinointikokonaisuutta ja sen vuoksi lanseeraus oli erittäin onnistunut.

Lumene
Vaikuttaja ja Lumene
Lumene

Promotyn kanssa yhteistyö on erittäin sujuvaa, ketterää ja positiivista. Asiat hoituvat hujauksessa, kun vastassa on asiantuntija, joka selvästi tuntee vaikuttajakentän ja oman palvelunsa erinomaisesti. Näistä syistä Lumenen-mikrovaikuttajakamppanjan tekeminen Promotyn kanssa oli paitsi miellyttävää, myös hyvin helppoa.

Suosittelen etenkin kampanjan hallintaa Promotyn kautta – kyseessä on fiksu palvelu, joka säästää asiakkaan aikaa. Lisäksi on mahtavaa, että kampanjan statistiikkaa voi seurata reaaliajassa.

Saara Ritvos
Lumene

Vaikuttajaprofiili:

Lumene toivoi, että lanseerauksessa hyödynnettäisiin mahdollisimman montaa mikrovaikuttajaa. Vaikuttajaprofiili, jota brändi targetoi oli 18-55-vuotiaat, eri taustoista peräisin olevat henkilöt eri puolilta Suomea. Kampanjan meikkituotteet houkuttelivat erityisesti kauneudesta kiinnostuneita naisvaikuttajia, mutta myös miesvaikuttajat olivat erittäin toivottuja kampanjaan.

Vaikuttajan julkaisu

Tulosanalyysi:

Kampanjaan haki mukaan yli 100 vaikuttajaa ympäri Suomea, joista mukaan valittiin 88 brändin superfania. Jokainen vaikuttaja toteutti yhteistyössä feed julkaisun; kuvan tai kuvakarusellin sekä 2 story julkaisua, joissa Lumene toivoi, että tuotteet olisivat keskiössä.  Kaikki 264 julkaisua julkaistiin Instagramissa ja nämä tavoittivat 172 249 ihmistä. Julkaisuja tallennettiin yhteensä yli 3050 kertaa ja ne saivat yli 21 890 tykkäystä.

88 vaikuttajan joukosta suurimmalla vaikuttajalla oli 28 086 seuraajaa ja 4.05% seuraajien sitoutuvuusaste, kun taas pienimmällä vaikuttajalla oli 983 seuraajaa ja 31.70% sitoutuvuusaste. Kukin vaikuttaja palkittiin kampanjassa tuotepaketilla, jonka arvo oli 120€ ja tällöin yhden vaikuttajan kanssa tehty yhteistyö maksoi vain 30€. Lumene päätti ulkoistaa kampanjan hallinnoinnin Promotyn ammattitaitoisille työntekijöille, jolloin he saivat vain nauttia tuloksista sekä upeista sisällöistä kampanjan päätyttyä.

Lumene Case study

Tuotelanseeraus edessä tai halu ulkoistaa mikrovaikuttaja-kampanjasi hallinta?

Promotyn kautta pääset pystyttämään ja toteuttamaan kampanjasi ilmaiseksi maksaen vain sisällöistä, joista aidosti pidätte! Kampanjointi on siis helppoa sekä täysin riskitöntä! Voitte myös halutessanne ulkoistaa kampanjan hallinnan kokonaan Promotyn ammattitaitoisille työntekijöille; käymme yhdessä läpi strategian, toiveet ja tavoitteet kampanjaan ja tuloksiin liittyen sekä toivomanne vaikuttajaprofiilin. Tämän jälkeen te voitte vain nauttia tuloksista!

More on the topic